Kérdés:
Hogyan lehet felépíteni a basszus harsona kitartását sok év távollét után
Harvey
2011-05-04 01:17:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Sok éven át elég magas szinten játszottam basszusharsonát. Személyes okok miatt azonban felhagytam vele (felhagytam a hideg pulykával). Ez 15 évvel ezelőtt volt. Szeretnék újra nekilátni a játéknak, de nem vagyok biztos abban, hogy miként lehetne visszavinni a karaját anélkül, hogy károsítanám őket. Még mindig rengeteg izom memóriám van, de nyilvánvalóan nincs kitartás. Van valakinek javaslata?

Hét válaszokat:
#1
+8
NReilingh
2011-05-04 03:03:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Az aprításaid okkal fájdalomra reagálnak! Bízhat bennük - ha úgy érzi, hogy a fájdalom küszöbéhez közeledik, akkor azonnal álljon meg és várjon holnapig, de valószínű, hogy már jóval azelőtt elfárad, mielőtt ez megtörténne. Csak lassan haladjon, kezdjen csendes, könnyű bemelegítéssel, és bízzon rézfúvósként.

Kövesse nyomon a gyakorlatokra fordított időt - ha talál az 1. napon csak 10 percet tölthet el, kellemes meglepetés lehet, ha a 2. napon 15 vagy 20 évesnek találja magát. Csak nyugodtan vegyen időt és hagyjon időt magának az alkalmazkodásra. Lehet, hogy a hangszer nem változott, de a tested megváltozott - nem te tanulsz újra harsonát, hanem az agyad tanulja újra, hogy a tested újra megtanuljon harsonázni.

Van valamilyen konkrét probléma, amellyel már találkoztál?

Sok sikert neked! Remélem, visszatérhetsz hozzá!

#2
+4
SRiss
2011-05-10 23:15:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ha hasonló, de alternatív választ szeretnék adni a NReilingh -re, Denis Wickre (a Londoni Szimfonikus Zenekar) utalok, aki azt javasolja, hogy minden képességű játékosnak három hétig tartson a szarvtól távol eső nyaralás / nyaralás kb. Amikor újból "bejátszik", viszonylag részletes eljárást közöl, hogy meddig gyakoroljon minden nap:

Az első nap a hangszernél egyszerűen 15 perces bemelegítésből áll. A második napon valószínűleg két külön 20 perces varázslatnak kell lennie, legalább 8 órás különbséggel. A harmadik napra kiterjedtebb gyakorlatokra kerülhet sor, esetleg két 30 perces foglalkozásként. E három nap után az embernek a játéknak vissza kellett volna térnie a normális kerékvágásba, és egy jó órás gyakorlat a nap minden végén kiderül, hogy a hangszeren kívül töltött idő óriási hasznot hozott. *

Azt is tanácsolja, hogy ne használja egy ideig a magas regisztrációt vagy a sok órás játékot.

Az a konkrét dolog, amelyet érdemesnek tartok elfogadni, az az ötlet, hogy rövid időközönként többször, egy nap alatt gyakoroljunk. Ezt a példát olyan szakemberek kapják, akik 3 hét pihenőt tartottak, Ön 15 év pihenőt töltött! Ne "lassan" és hagyja abba, ha fájdalmat érez. Úgy gondolom azonban, hogy jobban profitálna, ha több 5–10 perces munkamenetet végezne akár 30 percig, mint ha túl hamar megkísérelné az első 30 perces munkamenetet.

Készült a embouchure az arcod nagyon kicsi és finom izmait. Ahogyan a súlyemelő (főleg egy pihenőidő után) lassan indul és több ismétlést hajt végre alacsony súly mellett , több / strong> a rövidebb gyakorlatok ból. Nagyon nehéz felépülni, ha károsítja ezeket a kis izmokat.

A "csendes, könnyű bemelegítés" mellett NReillingh azt javasolja, hogy tegye meg, az egész gyakorló foglalkozás során azt javaslom, hogy kerülje az extrém tartományokat. Élvezheti a pedáljegyek felbukkanásának dicsőséges napjait viszonylag könnyedén, de csak azért, mert tehet valamit, még nem jelenti azt, hogy kellene . Szűkítsd magad a koncert Bb skálájának alapvető oktávjára az első héten. Ezután kezdje el hozzáadni a valaha feletti és alatti jegyzeteket, a második héten a középső C-ig és az alacsony A-ig nyúlik, és hasonló módon folytatódik. Ennek az az oka, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a jó technikát újból megtanulja-e a magas és alacsony hangjaihoz. Meg fogja hálálni magának, hogy lassan vette!

* Denis Wick Harsona technika , 2. kiadás (New York: Oxford University Press, 1984), 27.

#3
+1
Rob Rypka
2011-09-05 06:29:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nemrégiben kb. 9 év után kezdtem újra harsonázni. Szerintem az egyik legfontosabb dolog az, hogy másokkal játszol. Csak annyit tehet, ha egyedül gyakorolja, és nem akarja megvárni, amíg elég jó lesz ahhoz, hogy csoportokban játszhasson a korábbi képességeivel.

Az egyetem alatt abbahagytam a játékot, hogy összpontosíthassak a többi tanulmányomon. A diploma megszerzése után rövid ideig gyakorolni kezdtem, és meghallgattam egy jazz csoportot, amely az egyetemen közelebb állt volna a képességeimhez, de nem járt sikerrel (a látásom olvasata félelmetes volt). Ezt követően abbahagytam a játékot, mivel nem volt hova játszanom.

Ezen a nyáron találtam egy közösségi zenekart, amelyhez nem volt szükség meghallgatásra, és hetente egyszer találkoztam. Ez nagyon hasznos volt mind a hallás közben, hogy mások játszottak, hogy elindítsák a memóriát a dolgok működéséről, mind pedig azért, hogy céljaink és elkötelezettségeik legyenek, hogy koncentráltak maradjanak. Ha találsz hasonló kimenetet a játékhoz, akkor nagyon ajánlom.

Azóta egész évben csatlakozom egy koncertzenekarhoz (meghallgatás szükséges), és továbbra is rendszeresen gyakorlok. A karaj nem teljesen tért vissza korábbi dicsőségéhez, de hatótávolságom és állóképességem jelentősen javult.

#4
  0
Michael
2011-05-04 03:02:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ezt egyszer (bár inkább kezdő szinten :)) trombitán tettem. Indulj lassan, és ne számíts arra, hogy azonnal játszhatsz azzal a tartománysal, amelyen korábban voltál. Megállapítottam, hogy a hatótávolságom és az állóképességem eleinte nagyon korlátozott volt, de gyorsan felépült - három hónapon belül az előző szintemen játszottam. Lehet, hogy tovább tart neked, mivel hosszabb ideig voltál távol, mint én, és valószínűleg sokkal jobb vagy, mint én.

#5
  0
awe
2011-05-04 13:16:36 UTC
view on stackexchange narkive permalink

18 év távollét után kezdtem el a Tubát játszani. Meglepően gyorsan jött vissza hozzám, és most úgy érzem, még jobb is vagyok, mint akkor. Azt tanácsolom, hogy ne féljen a merüléstől. Technikaibb válaszért NReilingh megkapta a voksomat.

#6
  0
Josh Fields
2011-09-05 18:36:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nyáron (3,5 hónap) szabaddá tettem a játékot orvosi okokból az egyetem alatt. NEM a legjobb ötlet, de meg kellett valósítani. A leggyorsabb mód, amellyel visszataláltam, hasonló volt az itt található két válasz közül kettőhöz:

Lassan, rendkívül lassan kezdtem. Egyszerű, hosszú tónusú gyakorlatokkal kezdtem, az első nap csak az F3 és Bb3 között volt. (Basszus harsonával a Bb2-től Eb3-ig jobb lehet, vagy valami abban a tartományban.) Ebből 5-10 percet tettem, kétszer távolabb az első napokban. Néhány nap múlva nagyon lassú ajkakat vetettem be a középső regiszterbe. Mindez az F3-tól D4-ig terjed. Ismét szerkesztheti ezeket a tartományokat, a felszerelés méretétől és a kényelmi szinttől függően. A heti jelzés körül még mindig csak két-három napi 10-15 perces gyakorlást gyakoroltam, de hozzáadtam néhány kissé gyorsabb ajakcsiszolást. Ne nyomja meg ezeket, csak ott tartsa meg, ahol mindent tökéletesen tisztán megtehet, kényelmetlenség és rendellenes kiigazítások nélkül. Mivel sokkal hosszabb időszakból térsz vissza anélkül, hogy kizárólag hosszú hangokat és egyszerű oktávtartományú dallamokat fogok készíteni hosszabb ideig, mondjuk két hétig. Minden "néhány napos" időszakomra kb. Hetet tennék, ha hosszabb időre térnék vissza.

A legfontosabb az, hogy ne toljam el, még akkor sem, ha úgy érzed, hogy tudsz. A hangnem remekül szólt az első nap után, és ez arra késztetett, hogy hosszabb ideig játszhassak, de arra kényszerítettem magam, hogy ne.

Ahogy mások is mondták, megköszönöd magadnak, hogy lassan haladtál, és ezért tévedtem, ha inkább túl lassan haladok, mintsem túl gyorsan. Hallgassa meg testét fizikai figyelmeztető jelekért, és bízzon zenei tudásában és ösztönében, hogy ne tanuljon meg rossz szokásokat, ha újra felveszi.

Sok szerencsét, és élvezze az utat!

#7
  0
John Major
2014-08-06 22:22:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

6 évig harsonán játszottam, és társaimhoz képest nagyon jó voltam. Amikor 1986-ban diplomáztam a HS-t, abbahagytam a játékot, és 2013-ban elkezdtem felvenni. Igen, ez 27 évvel később. Tavaly óta körülbelül heti 3 órát átlagolok.

A javaslatom az, hogy heti 3 órában gyakoroljak 2 hétig. Ezután rögzítsd önmagad, de állj egy vödör mellett, amire hányni tudsz, ha hallgatsz önmagadra. Miután visszanyertem még néhány gyakorlatot.

Ha gyakorlok, akkor rögzítem az önmagamat a boszorkány után, hallgatok és jegyzetelek:

  • Hosszú tónusok
  • Az ajak elcsúfításai
  • Mérlegek
  • Gyakorold a magas (új) játékot. Számos gyakorlat van ott a YouTube-on és a neten. Az általam használt ajkakat használjuk, például E2, A-flat2, B3, E3 kezdettel, ahol a pozíciók 2 - 3 - 4 - 5. Figyeljünk az átmenetre, és ne használjuk a nyelvet.
  • Gyakorold a kettős nyelvet (ez valami új, amit soha nem tettem) egy év múlva egyre jobb vagyok.
  • Keressen néhány részletet klasszikus darabokból ( http://www.tromboneexcerpts.org/)
  • hallgasson sok zenét
  • tűzzen ki néhány rövid és hosszú célt. Saját magam számára a hosszú cél a kettős keménykedés, a magas hangok, és szeretnék Bach's Air-et játszani.

Van pár mesterkurzus a harsonán, amelyek nagyon érdekesek. Néhány más felvétel

és

Végül azt mondanám, hogy először nem vagyok a HS-ben, ezért ne próbálkozzon a játékkal mint a HS-ben vagyok. A második dolog az, amikor játszol (ajkak, mérlegek, szemelvények, szóló) megpróbálod megállítani magad, és ez nehezebb, mint gondolnád, kérdezd meg magadtól: "Valaki szeretné ezt hallani".

A legfontosabb az, hogy ne csalódjon, és ne hagyjon fel. Akkor hagyja abba, amikor már nem érdekes.



Ezt a kérdést és választ automatikusan lefordították angol nyelvről.Az eredeti tartalom elérhető a stackexchange oldalon, amelyet köszönünk az cc by-sa 3.0 licencért, amely alatt terjesztik.
Loading...